NYC
Jag ska uppdatera er lite snabbt om dagen. När tjejerna vaknade imorse lagade jag pannkakor till dem och sedan gjorde vi os i ordning för att gå ner till Summits tågstation för att ta tåget till Penn station. Det gick alldeles utmärkt. Jag trodde att S skulle bli rastlös, men båda två var riktigt duktiga.
När vi kom till Penn station tog vi en taxi till A:s kontor som ligger ett par block från Penn, dock inte gångavstånd. (i amerikanska mått, nåväl). A kom ner och hämtade oss och vi fick följa med upp till kontoret. Det var riktigt häftigt att se hur det såg ut där. Vaje person hade tre skärmar med hemskt mycket info om diverse saker.
Efter att barnen blivit presenterade för A:s jobbarkompisar gick vi ner till en resturang och åt lunch. Lite amerikansk mat så att säga, hamburgare.
När vi var mätta och belåtna gick vi till tunnelbanan och åkte till Brooklyn för att gå till New York Transit museum. Vi fick bland annat se bilder på när de byggde tunnelbanorna i slutet av 1800-talet. Det fanns även tågvagnar från slutet av 1890-talet fram till ca 1960-talet.
Efter det åkte vi tunnelbanan tillbaka till lower Manhattan och kikade in Ground Zero. Där bygger de 24/7. Man ser inte så mycket, mest byggställningarn, men ändå intressant och tänkvärd att vara där.
Efter det tog ti Pathen till bilen och körde hem mot Summit.
Bilder kommer imorgon för jag har inte tid att lägga upp dem nu. Tack och hej så länge!
När vi kom till Penn station tog vi en taxi till A:s kontor som ligger ett par block från Penn, dock inte gångavstånd. (i amerikanska mått, nåväl). A kom ner och hämtade oss och vi fick följa med upp till kontoret. Det var riktigt häftigt att se hur det såg ut där. Vaje person hade tre skärmar med hemskt mycket info om diverse saker.
Efter att barnen blivit presenterade för A:s jobbarkompisar gick vi ner till en resturang och åt lunch. Lite amerikansk mat så att säga, hamburgare.
När vi var mätta och belåtna gick vi till tunnelbanan och åkte till Brooklyn för att gå till New York Transit museum. Vi fick bland annat se bilder på när de byggde tunnelbanorna i slutet av 1800-talet. Det fanns även tågvagnar från slutet av 1890-talet fram till ca 1960-talet.
Efter det åkte vi tunnelbanan tillbaka till lower Manhattan och kikade in Ground Zero. Där bygger de 24/7. Man ser inte så mycket, mest byggställningarn, men ändå intressant och tänkvärd att vara där.
Efter det tog ti Pathen till bilen och körde hem mot Summit.
Bilder kommer imorgon för jag har inte tid att lägga upp dem nu. Tack och hej så länge!
Kommentarer
Trackback